Telefacing
Je wil een potentiële klant wel bezoeken, maar het kost je een halve dag. Vaak is de verleiding groot om toch in de auto te springen. Je wil de klant immers niet kwijt. Toch is dat niet altijd efficiënt.
Je wil een potentiële klant wel bezoeken, maar het kost je een halve dag. Vaak is de verleiding groot om toch in de auto te springen. Je wil de klant immers niet kwijt. Toch is dat niet altijd efficiënt.
Het kan ook anders, bijvoorbeeld als je een traditioneel ‘face to face’ adviesgesprek combineert met een telefonisch (acquisitie)gesprek. Je reist niet meer naar de potentiële klant, maar jij en de klant zitten allebei op een afgesproken tijdstip achter de PC. Je bezoekt de klant ‘op afstand’ en leidt hem of haar door een goed voorbereide presentatie.
Je adviseert de klant, presenteert en verkoopt achter je PC. Door de software die we hiervoor gebruiken (Cisco WebEx) kunnen documenten, offertes of contracten gedeeld en getekend worden. Ook bestaat de mogelijkheid zaken te visualiseren op een digitaal whiteboard. Tijdens het gesprek ziet de klant jou dankzij een online videoverbinding. Er gaat immers niets boven een persoonlijk gesprek, waarbij je elkaar ‘recht in de ogen’ kunt kijken.
Denk niet dat Telefacing het persoonlijk advies-gesprek vervangt, of te vergelijken is met Skype of FaceTime. Het is bovenal een nieuw verkoopkanaal dat je selectief inzet om de kosten van acquisitie, onderhoud en reistijd behoorlijk te verlagen. Net zoals telefonische acquisitie en het voeren van een goed adviesgesprek, vergt het succesvol inzetten van Telefacing de nodige kennis en vaardigheden. Wilt u de nieuwe vaardigheden aanleren en rendement uit Telefacing halen…neem dan gerust contact met ons op.